ЕУ: Строги правила за владиното рекламирање мора да бидат применети

by Фокус

Во експертскиот извештај што го подготви Европската комисија има дадено низа препораки за подобрување на состојбата со медиумите за која се посочува дека е една од најкритичните. Во извештајот стои дека „неодамнешните откриени прислушувања потврдија постоење нездрава врска помеѓу водечките/главните медиуми и високи владини функционери, со изгледи за примање директни наредби(медиумите) од последните (владините функционери) врз основа на фундаментални прашања на уредувачката политика“.

Дел од препораките дадени од Европската комисија се следниве:

-Купувањето политичка поддршка од медиумите преку финансиско поддржување на медиумскиот пазар е неприфатливо. Строги правила за владиното рекламирање мора да бидат применети/наложени/наметнати.

-Сите медиуми мора да бидат ослободени од секаков политички притисок без мешање и закани.

-Медиумите треба да се дистанцираат од партиските политики и не треба да бидат во служба на политичарите и политичките партии.

-Јавниот национален сервис треба да настојува/да вложува напори да биде комплетно непристрасен и независен од политички, комерцијални и други влијанија и идеологии да допинесе кон информирано граѓанство.

-Судовите со обвинувањата за клевета треба да се носат на балансиран начин, независен од можни политички импликации за партикуларен случај. Судовите треба да развијат чиста и силна практика за заштона на слободата на изразувањето во поглед на обвинувањата за клевета.

-Медиумското сопствеништво и медиумското финансирање треба да биде транспарентно.

-Новинарските работни услови треба да бидат унапредени/подобрени/поправени како би се намалила самоцензурата.

Поврзани новости