Ќе се извлечат ли телата на загинатите, како и делови од подморницата „Титан“? Ова се клучните прашања по трагедија.
Трагичниот крај на потрагата по подморницата „Титан“ и петте лица кои се наоѓаа во неа, отвори неколку нови прашања. Пет жртви загинаа во експлозијата, која, според експертите, ги уништила и подморницата и нивните тела за една милисекунда.
Ќе се најдат ли телата или што остана од нив? Дали е можно да се повлечат делови од подморницата од водата и како? Ова се клучните прашања за случајот со подморницата „Титан“.
Додека целиот свет се прашува дали телата ќе бидат пронајдени и потоа извлечени, експертите не даваат многу надеж. Природата на катастрофата и локацијата на „Титан“ – речиси четири километри под површината на океанот, остава шокантен заклучок дека е малку веројатно дека ќе бидат пронајдени остатоците од екипажот.
Пол Ханкин, експерт за длабоко море вклучен во потрагата, рече дека околината во која се пронајдени остатоците од подморницата и екипажот е „неверојатно непростувачка“.
Тимовите за пребарување „немаат одговор“ дали телата ќе бидат пронајдени, додаде тој. Пет патници загинаа за милисекунда веднаш откако „Титан“ не успеа да се справи со огромниот притисок. „Титанот“ се распаднал на неколку парчиња, потврдила крајбрежната стража, а уништен е и контејнерот под притисок во кој се наоѓале. Прочитајте кои биле сите патници на „Титан“.
Компанијата ја дизајнираше подморницата да патува речиси четири километри под нивото на морето до потонатиот брод Титаник – но „не е одобрена или сертифицирана од ниту едно регулаторно тело и може да резултира со физичка повреда, емоционална траума или смрт“. Во масовната операција за пребарување и спасување беа вклучени бродови кои беа опремени за таква задача – но беа на готовност доколку Титан се најде недопрен, со намера да ги спасат оние што се наоѓаа на него.
Американската морнарица го распореди својот систем (FADOSS), кој е пренослив систем за подигнување на брод кој може да подигне до 27.000 килограми товар од дното на океанот. Способноста да се подигне FADOSS може да се искористи за враќање на парчиња од „Титан“. Но, се уште не е познато дали постои план подморницата „Титан“ да биде извлечена од водата.
Правните експерти се поделени околу тоа дали семејствата на жртвите би можеле да го тужат „OceanGate“ по катастрофалниот неуспех на подморницата. Секој што би платил повеќе од 220.000 евра за патување до Титаник, бил принуден да потпише оградување, во кое се споменуваат ризиците поврзани со мисијата – вклучувајќи ја и можноста за смрт.
Но, имаше и тврдења дека OceanGate ги игнорирал безбедносните стравови на својот персонал и не дозволил независна проверка на бродот. Не е јасно дали екипажот бил свесен за претходните грижи. Во трагедијата загина и сопственикот на компанијата Стоктон Раш.
Адвокатот за лични повреди во Лос Анџелес, Мигел Кустодио, рече дека на семејствата на исчезнатите ќе им биде тешко да го докажат својот случај на суд.
„Сите на бродот знаеја дека ова не е одмор или разгледување, дека тоа е навистина истражување на непознатото на една од најдлабоките точки на планетата. Само цената е јасен показател дека се работи за нешто големо и сериозно. Патувањето самото беше опасно и имаше реален потенцијал работите да тргнат наопаку. Не гледам многу приговор за овие семејства на суд, ниту како ова откажување може да се оспори, освен ако некој од екипажот на бродот што го контролира е Утврдено е дека е небрежно во начинот на ракување и тоа доведе до губење на подморницата“, рече тој.